Påskeee!

6 april
Idag feiret vi påske, vi hadde laget påskeegg til hverandre og gjemt dem som når vi var små! Vi sto parkert på en stor åpen plass, så ikke mange gjemmesteder, men vi gjorde det beste ut av det :)
Mmmm så masse godt godis vi fikk! Man må jo få feire litt påske selv om man er backpacker, hehe!

Max gjemte mitt egg i et tre, og kjærligheten i et skilt!

Skrevet av Linehelensolber 00:06 Kommentarer (0)

Port Lincoln

2 -5 April
En koslig liten havneby, der vi ventet en pakke til max på postkontoret. Det ble også en hel masse problemer med bilen her, og vi var hos mekanikeren 3 ganger, kostet en hel masse penger..:( vi måtte bytte radiator og en masse greier i bilen ,usj! Så av disse grunner ble vi her absolutt mye lenger enn nødvendig, ble mye dødtid i en by med lite å gjøre :) vi benyttet tiden til å lete etter arbeid, men no luck der heller.
Man kunne svømme med både tunfisk og sjøløver her, men det passet ikke helt inn i vårt budsjett da, så det måtte droppes!

Skrevet av Linehelensolber 18:51 Kommentarer (0)

Whyalla & Lipson Cove

28 mars - 2 april
Vi fanten kjempekoselig gratis camping ved en strand der vi valgte å bli i to netter. Her bare slappet vi av, solte oss og badet om dagen og om kvelden ble det pils og monopolspilling.
Vi våget etter en lang stund og ta en dukkert i det vakre vannet, men bare der vannet var såvidt over knærne,hehe... Vi fikk vite av lokale at det var trygt for haier, men vi måtte passe oss for stingrays!
Jeg barberer leggene i en vannpytt, :) gøy på landet! Haha

Vi oppdaget enda en gratis camping vi absolutt forelsket oss i. Strendene var nydelige og det ble enda et par late dager. Max fikk til og med surfet litt. Vi lagde brusketta til lunsj den ene dagen, nam!

Skrevet av Linehelensolber 07:01 Kommentarer (0)

Hahndorf og Adelaide

26 - 27 mars

Vi begynte dagen i en liten tysk by! Den var super koselig med masse gamle bygninger, men veldig turistifisert,så noe av sjarmen var nok borte.. Her smakte vi på hjemmelaget toffee og "dingo" pølse ( som faktisk ikke var laget av Dingo til max skuffelse). Det var masser av restauranter og puber som serverte tysk mat, og det så fryktelig godt ut!

Men men, så bar det inn til Adelaide. Her dro vi til ikea og spiste svenske kjøttboller til middag.Vi fikk kjøpt inn litt nyttige saker og spist både pølse og is mens vi så på shrek! Yeey! Det er snart påske, så vi tenkte å ihvertfall lage påske egg til hverandre. Dette hadde vi lett etter en stund og jeg ble så lettet da jeg oppdaget at ikea solgte egg! Virker ikke som de pleier bruke det her nede, de lager visst bare godteposer til barna.:(
Dagen etter hentet vi også max sitt surfebrett som han hadde hatt liggende hos en kompis sin familie. Da ble det brød med kaviar og sennepssild til lunsj, som vi hadde kjøpt på ikea! Mmmm, det var godt! Vi fikk kjøpt oss en campingbok og en kartbok her, noe vi trengte sårt. Så nå kan vi finne masse gratis steder å sove på som faktisk er lovlig! Gjør ting litt lettere.. Campingboken viste seg iallefall å være kjempebra, alle stedene den viser er under 10 dollar natten eller gratis :)

Skrevet av Linehelensolber 06:18 Kommentarer (0)

Tower hill reserve

24 - 25 Mars
Tower hill er et naturreservat i en død vulkan. Da vi kjørte ned den smale veien kom vi forbi en stor uttørket innsjø der emuer vandret rundt og drakk litt vann.

Vi spiste frokost på noen benker like ved parkeringsplassen, super kos! Her fikk vi selskap av to litt skummelt store emuer som hele tiden prøvde stjele vår mat så fort vi snudde ryggen til i fem sekunder.
Det var også masse koalaer sm lå og halvsov i trærne rundt oss! Etter frokost gikk vi en liten tur rundt i området og så flere kenguruer langs stien. :)

Cape Nelson
Fyrtårn fra 1800 tallet

The blue lake

Skrevet av Linehelensolber 05:14 Kommentarer (0)

(Innlegg 26 - 30 av 48) « Side 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 »