Blue mountains

Etter fiske markedet tok vi turen til blue montains, ca 2 timers kjøretur.. Første stopp var en gammel togstasjon ved fjellet. SAM_1939.jpg
inne på stasjonen :)
Supersøtt damplokomotiv! På noen spesielle dager kunne man kjøre med thomas toget, men vi bommet litt på dagen så fikk ikke sett han:(
Vi stoppetpå et par stasjoner og så masse flott natur, men ikke den mest spennende opplevelsen..var gøy å kjøre gammelt tog men.. Etter dette dro vi til en regnskog, hvor vi også kunne se the three sisters, de kjente fjelltoppene :)
For å komme ned til skogen måtte vi ta et bratt tog som så ut som en bergogdal bane.. Cedric synes hvertfall det var skummelt , haha, det gikk veldig veldig sakte så jeg ble litt skuffet. Når vi kom ned kunne vi se rester etter kullgruver og utstyr de hadde brukt der for mange år siden, det lå rustne gamle vogner rundt omkring. Skogen var okei,men det var bygget en vei gjennom så ble ikke akkurat bushwalking som jeg hadde håpet :/
Stakkars tre som var blitt truffet av lynet, brent opp på innsiden.
Kjøttetende plante? Hmm..
Vi tok taubane over til et annet utsiktspunkt! Den hadde gulv laget av glass, så man kunne se hele skogen ovenifra. Vi fikk også se en flott foss som det var en tursti til om man følte for å gå seg en tur i skogen, vi tok ikke sjansen..
Three sisters :)
Vi avsluttet dagen med å dra til en søt liten by, der vi spiste kake og tok en kaffe på verdens søteste kafe. Duftet nybakte muffins i hele lokalet, mums! Vi var på jakt etter en spesiell godteri butikk som visstnok skulle selge litt annerledes godis importert fra amerika, men den var stengt da vi kom fram :( vi spiste til slutt middag på restauranten til cedrics kompis, som vari blue mountains. Han pleide visst å bo i samme rom som jeg leier nå, i leiligheten haha! Det var den type restaurant hvor de har store stekeplater rett ved siden av bordet, så vi kunne se på mens han lagde middagen vår! Maten var kjempegod, både fisk og kulling og diverse grønnsaker. Og de lagde selvfølgelig show. Vi lekte leker hvor vi fikk en bolle og kokken kastet et egg mot oss, om å gjøre å fange egget i bollen. Ble mange som bommet så mye søl... Jeg valgte å stå over haha :) når vi var ferdige å spise skrev kokken en liten tekst med salt til de andre gjestene, typ thank you på bordet.. Men siden jeg var eneste norske der fikk jeg min egen private på bordet mitt på norsk! Koslig! :)

Skrevet av Linehelensolber 18:51 Kommentarer (2)

Sydney fish market!!

Fersk sjomat til frokost, ikke helt ideelt...

overcast 25 °C

Jeg var saa heldig aa bli invitert paa utflukt av roomaten min, han ville dra opp til Blue Mountains og jeg sa selvfolgelig ja da jeg enda ikke hadde vaert der! Han satte sammen et helt dagsopplegg for oss (Veldig kos!) og vi begynte dagen paa Sydney Fishmarket..
SAM_1938

SAM_1929

SAM_1930

Mud Crabs, som til min store overraskelse fortsatt var levende. Hoppet nesten i taket da jeg saa en av dem blunke til meg! Stakkars smaa :(
SAM_1931

SAM_1934

SAM_1932

Cedric bestilte mat for oss, og vi endte opp med osters,scampi,reker og sashimi av laks og tunfisk... Provde meg paa ostersene men holdt paa aa spy, slet med scampien og da den var raa! Men naa har jeg ihvertfall provd! haha, ferskt var det i det minste :)
SAM_1933

Cedrik med vaart deilige maaltid..
SAM_1935

Skrevet av Linehelensolber 16:21 Arkivert i Australia Kommentarer (2)

...

På vei til sydney tower, vi fikk se en 4D introdilm før vi tok heisen opp :)
Chineese garden of friendship med josefin!
Vårt nye stamstedm haha. Mest populære backpacker baren i området, ligger i samme bygning som yha hostellet.
Koalar i sydney wildlife park!

Skrevet av Linehelensolber 05:01 Kommentarer (0)

Ikke mer hostelliv på 2 mnd! Yeey!

rain 20 °C

Endelig funne meg et sted å bo etter 3 ukers intens leting. Flyttet inn på lørdag så hatt noen netter her nå. Bor i en stue som er omgjort til ett soverom, var noe skeptisk til å begynne med, men det funker helt fint! Rommet er stort, jeg har masse skap og hyller å legge tingene mine i,og det koster bare 200 dollar i uken så er ganske fornøyd! Leiligheten ligger bare 10 min fra det gamle hostellet så det er veldig sentralt.. Ca 2 min fra darling harbour! Jeg bor med to asiatiske gutter, som er veldig hyggelige. Den ene flytter ut idag så blir nok en ny romkamerat snart! Idag inviterte en av dem meg på lunsj, og vi koste oss med thai mat før vi dro til en internet kafe og spilte left for dead, haha! Awesome! Jeg var heldig og fikk en endags jobb av work and travel her om dagen..ikke mye jobb og få av dem om dagen så var ganske fornøyd.. Jobben var å gjøre istand juledekorasjoner til kjøpesentere osv, så var ganske kos :) utover dte har det blitt endel festing og ikke så veldig mye sightseeing! Var å så the chinese garden of friendship i forrige uke med en supersøt svensk jente jeg møtte på hostellet, hagen var pen, veldig avslappende og kristoffer, du hadde elsket det haha!! Har også tatt meg en tur opp i the tower, men det var veldig tåkete den dagen så utsikten var ikke altfor bra.. De siste dagene har jeg hengt med min lille guttegjeng, et par gutter fra frankrike og en tysker... Vi har faktisk vært flinke og laget vår egen mat, noe vi er veldig stolte av haha! Har blitt mye nudler og junk food før dette... Så for øyeblikket tar jeg bare livet med ro og er på utkikk etter jobb! Har regnet de siste dagene så det har vært lite å gjøre, så dro og så den nyeste twilight filmen på kino igår!
Vet det er lenge siden jeg oppdaterte bloggen sist! Skal prøve å bli flinkerer til å huske det fra nå av!
Line :)

Skrevet av Linehelensolber 03:47 Arkivert i Australia Kommentarer (2)

Sol og varme :)

Nå har vi kommet oss gjennom litt ovver en uke her i Sydney. Vi har gjort litt sightseeing de siste dagene, vært noen turer å sett på operahuset, vært innom Sydney Aquarium og Sydney Wildlife park! Aquariet var ikke det beste jeg har sett, men det hadde haitunnel som vi kunne gå gjennom og se haiene svømme rundt og over oss. Wildlife parken var veldig morsom derimot, masse søte dyr, og jeg fikk ta bilde sammen med en koala bjørn! Vi har festet endel både denne helgen og den forrige, som har vært veldig kos! Masse liv på backpacker barene og det er veldig casual kleskode der så det er ganske digg :) Jeg var å så på en leilighet her om dagen som ligger nærme Bondi beach. Det var tre jenter som bodde der fra før, fra england og scottland. Venter fortsatt på svar om jeg får den! Spist endel sushi i det siste, sykt mye billigere her en hjemme! NAM :D Vi har møtt mange hyggelige folk på de forskjellige hostellene, det er utrolig mange tyskere her! Så vi koser oss og tar livet med ro! Etter jeg har funnet et sted å bo skal jeg søke på jobb og da begynner den vanlige hverdagen igjen for fullt! Det har vært herlig vær de siste dagene så det er deilig, over 20 grader :D !
Line

Kenguruene tænner og tar livet med ro i wildlufe parken..
Opera huset :)

Skrevet av Linehelensolber 01:46 Arkivert i Australia Kommentarer (2)

(Innlegg 41 - 45 av 48) « Side .. 4 5 6 7 8 [9] 10 »